13.4.13

surat dari seorang lelaki

#surat balas dari seorang lelaki

I dont wanna stop..
aku tak pernah tulis pasal kita
aku hanya menulis tentang raksasa
aku tak pernah menaruh harapan 
menunggu itu hak setiap individu 
aku takkan berhenti, maaf.

Kenapa aku tidak mahu berhenti ?
sememangnya ia hanya satu cerita
Manusia akan penat bila keadaannya tidak berubah 
sememangnya sakit jika diri itu bersalah
teruskan berdiam diri, kerana itu jalan yang terbaik 
memang salah kau, menipu diri sendiri dan orang lain.

aku akan tolong.
dan aku sudah tolong buat kau bahagia
yeke? dulu ya aku mahukan kau bahagia itu, 
tapi sekarang aku sudah tidak kisah dengan hidup kau 
yeke? aku tak ambil tahu siapa dia dalam hidup kau,
semua orang tidak mahu kehilangan orang yang mereka sayang,
jadi tiada kaitan dengan apa yang aku tulis dengan mereka,
jika mereka fikir itu kau,
silap,
kerana semuanya aku sudah buang,

jadi maaflah, 
aku memang dah banyak berubah,
macam kau juga kan?
maaf, aku bukan lelaki yang kuat menangis yang kau kenal dulu,
dia dah lama mati,
kini aku seorang lelaki yang mahukan kebenaran,
dari setiap soalan.

mati lemas dalam memori kau,
dan hanyut entah kemana

selesai.

tiada kaitan dengan yang telah mati. hanya rekaan, luahan semasa tiada idea.

No comments:

Post a Comment