11.2.13

Untuk awak

dulu masa saya hidup,
saya ada tulis ini untuk awak 
....

dia memang seorang yang panas baran,
setiap kali aku call, 
dia mesti marah aku bila aku kacau dia,
masa itu juga aku diamkan diri,
kenapa?
sebab aku tahu, 
aku seorang lelaki,
kemarahan aku akan menakutkan seorang wanita,
jadi aku hanya tersenyum.

dia memang seorang yang suka merendahkan aku,
setiap kali berjalan,
dia selalu lebihkan orang lain dari aku,
masa itu juga aku menundukkan atau berpaling muka,
kenapa?
sebab aku tahu,
aku memang tak setaraf dengan mereka,
jadi aku teruskan berjalan

tapi,
kenapa aku masih nakkan dia?

sebab,
aku tahu,
bila dia marah, akulah tempat dia lepaskan kemarahan

sebab,
aku tahu,
bila dia merendahkan aku, dialah yang menyedarkan aku erti kehidupan,

.....
bila awak baca surat ini, mungkin saya sudah tiada,
maafkan saya,
saya tak dapat lagi jadi tempat untuk awak lepaskan marah,
saya tak dapat lagi dengar awak merendahkan saya,
jadi tolong saya,
jangan buat dekat orang lain, 
sebab itu hanya untuk saya,
dan 
saya hanya

untuk awak.

selesai

No comments:

Post a Comment