9.2.13

Terima Kasih Awak

hai awak,
macam baru semalam kan kita kenal?,
awak tepuk dahi saya bila saya berangan, 
awak cubit saya bila saya usha-usha girl lain,
"awak, kalau kita sabar kita dapat lebih, lebih banyak dari sekarang"
ayat awak selalu saya ingat,
walaupun sekarang awak dah jauh pergi,
saya ingat lagi perkataan last dari mulut awak,
"awak jaga diri, selalu makan ubat bila sakit, tidur jangan lambat, saya nak awak sayang saya macam mana awak sayang saya sekarang"
...

hai awak,
saya dah dewasakan diri,
saya dah biasakan diri,
tanpa awak,
terima kasih sebab awak datang tepat pada waktu,
awak betulkan apa yang salah,
tapi awak pergi dulu sebelum saya,
dua tahun lepas, 
awak banyak kali pesan saya ini,
"kalau saya tak ada nanti, doakan saya, saya nak sama-sama dengan awak, tapi itu mustahil, saya kena pergi dulu, awak jangan bersedih bila saya tak ada, senyuman awak adalah senyuman termanis, jangan biar manis itu jadi pahit sebab air mata awak"
...

hai awak,
saya sudah faham kenapa awak buat itu semua,
"maafkan saya awak, saya putus dengan awak bukan sebab saya tak sayang awak, tapi saya tak nak orang yang saya sayang lebih sakit bila bersama saya"
saya tak pernah salahkan awak,
itu takdir,
setiap manusia akan pergi,
jadi saya yang hidup akan terus hidup,
...
hai awak,
walaupun awak telah lama tiada,
tapi awak masih hidup,
hidup dalam diri saya,
sebab
awak selalu cakap,
"saya sayang awak"
dekat saya.

terima kasih awak 


#rekaan semata-mata, tiada kena mengena sama ada yang hidup, atau yang telah meninggal dunia,

selesai

No comments:

Post a Comment