2.10.12

Aku, Kita, Tersenyum

Aku Tersenyum

tajuk pada hari ini adalah aku tersenyum, kenapa aku tersenyum? aku rasa bila aku senyum, aku nampak yang aku ini kuat, tapi sebenarnya, aku bukan macam lelaki lain, aku lembik, dan mudah berputus asa.
sebab itulah,
aku mesti lakukan pekara yang boleh nampak aku kuat dan orang lain tak nampak yang aku ini lemah dengan cara..

Aku Tersenyum

aku senyum kerana kau teringat pekara silam, kadang-kadang bila teringat pasal aku terjatuh dari basikal, aku mula terfikir, kenapa boleh terjatuh basikal padahal basikal itu cukup lengkap tayarnya. adakalanya, bila teringat kita menangis kerana di marahi cikgu semasa di tadika dulu pun membuatkan aku senyum, sedangkan sekarang aku tak pernah rasa nak menangis bila dimarahi. 
semua kenangan boleh buat kita rasa gembira dan pada masa yang sama 

Aku Tersenyum

senyum itu menawan, bila kita senyum, mesti orang lain senyum balik kat kita kan? ada ke bila kita senyum orang marah? ada? kalau ada kita datang dekat muka dia, kita senyum depan-depan dekat muka dia. tapi kalau korang kena lempang, maafkan saya, semuanya bawah tanggungan korang. tapi bila kita dilempang, diusik, dikacau, disakiti, dihina apa yang boleh buat kita rasa lega ialah dengan

Kita Senyum

jadi kenapa kita perlu rasa sedih? sedih itu boleh buatkan kita kelihatan hodoh, raut wajah kita akan nampak hodoh bila kita menangis. dari wajah yang comel, maybe boleh bertukar menjadi seperti bini shreck (raksasa hijau), jadi janganlah sedih, sebab bila kita tak sedih and kita start nak senyum orang sekeliling kita akan pandang kita PASTI...

Akan Tersenyum

No comments:

Post a Comment