4.10.12

Aku Dia

dia..
dia tak pernah kisah apa yang aku buat asalkan apa yang aku buat bukan keburukkan,
dia juga tak pernah sikit pun ambil hati bila aku cakap apa yang tak betul pasal dia
 aku tak dapat jumpa dia pun, dia tak pernah kisah,
kadang-kadang dia bila rindu, dia tak pernah bagitahu aku,
dia akan bagitahu aku bila dia betul-betul rindu,
masa itu aku akan terus sedih sebab 
sebenarnya aku rindu sangat dekat dia juga.
 and aku sayang dia

dia..
kalau jalan-jalan dia macam taknak jauh dengan aku, 
kalau jauh sikit dia mesti tarik aku dan dia buat muka comel dia campur sikit muka kerut,
kadang-kadang kalau nak usik dia. 
aku hanyun tangan aku tinggi-tinggi.
sebenarnya masa itu aku nak tengok dia malu tak kalau perangai aku macam itu,
tapi dia tak pernah malu bila aku buat macam itu, 
tapi sebaliknya dia akan ketawa.

dia..
bila makan pula, 
dia akan ambil tahu apa yang aku suka makan dan apa yang aku tak suka, 
dia akan beli apa yang aku suka makan saja.
kadang- kadang dia sengaja beli benda masam, lepas itu suruh aku rasa
bila aku rasa, benda itu masa
aku akan buat muka kerut sebab aku memang tak suka masam, tapi
sebenarnya masa itulah aku nampak muka dia happy dan betul-betul happy
dan time itu juga semua masalah aku, sakit aku, aku lupakan

dia..
bila dia menangis dan dalam kesusahan,
dia akan telefon aku
dia akan cuba sembunyikan sedih dia dari aku
kadang-kadang aku dengar dia tarik hingus dia,
tapi dia tetap simpan 
sebenarnya aku tahu dia sebenarnya sedih sangat, aku dapat rasa 
masa  itu aku akan cuba buat dia happy
bila dia dapat tenang,
aku akan gembira.

dia.. 
bila dia sakit aku yang sangat risau
bila dia sakit dia cuba jadi kuat
walaupun sebenarnya dia tak kuat
aku suruh dia makan ubat, aku suruh dia minum air
dia akan buat dan suruh aku jangan risau
aku cuba kawal risau aku, tapi
sebenarnya aku tak akan tidur satu hari sebab aku risau sangat dia.
sebab aku takut masa aku tidur 
dia terbangun,
 aku tak ada nak teman dia

dia..
bila aku tahu dia dah ada yang baru sekarang
aku suka sangat sebab dia tak perlu sakit hati sebab aku,
susah sebab aku, korban untuk aku,
menangis pun bukan sebab aku,
dan sakit sebab aku,
aku kena teruskan semuanya keseorangan,
sekarang aku dah nampak dia happy
aku taknak dia nampak aku sedih.
jadi aku kena tunjukkan aku happy tapi, 
sebenarnya aku sedih sangat,
aku rindu sangat,
dekat dia..
tapi tak mengapa sebab aku tahu 
aku perlu jadi kuat,
sekuat yang boleh
sebab itu janji...

AKU 

pada...

DIA

(Allah selamatkan Aku)

selesai

No comments:

Post a Comment