8.9.12

Tekad aku.

aku mula sedar yang aku memang tak layak untuk dia.

hidup aku sekarang bergantung kepada akal dan ingatan aku, biarlah aku macam ini dari aku terus di belenggu oleh masalah lampau, hampir sebulan aku bersedih, berpura-pura. sudah sampai masa aku kena tetapkan pendirian aku, aku mesti jadi lelaki kuat dari segi mental, aku akan mulakannya seperti mana dahulu aku pernah aku buat untuk lupakan seseorang. aku perlu lari jauh dari semuanya, buang semua memori dan buang segala apa yang pernah aku simpan di dalam minda mahupun hati. 

aku tak kisahlah keputusan aku ini buat aku menyesal or tak, tapi lepas apa yang aku dengar dari mulut dia. it really hurt. lupakan dia, itu bukan jawapan yang aku nak dari dia. yes, memang aku memaksa, memaksa sebab aku dipaksa pergi tinggalkan dia. memang dulu aku cuba, terus cuba, tapi hati dia bukan untuk aku, bila aku tahu dia mula suka dekat orang lain, hati aku ini makin sakit. memang aku dah jadi kawan dia, tapi aku sebagai kawan dia yang pernah dia sayang dulu bila dia mention seseorang, hati siapa yang tak sedih. 1 bulan bukan tempoh yang lama nak dibandingkan dengan 1 tahun. bersedih 1 bulan belum cukup untuk mengantikan 1 tahun bergembira.

sekarang aku sedar kehidupan dia adalah kehidupan dia, kehidupan aku adalah kehidupan aku. dia nak bergerak dalam kehidupan dia, dia yang memilih begitu jadi aku nak buat apa lagi. aku terpaksa ikut gerak gerinya. biarlah dia hidup bahagia. 

maaf kalau ada yang terasa, hope faham, aku dah letakkan tekad, dan bila aku dah bertekad, aku takkan pandang kebelakang. biar jadi apa pun, pendirian aku tetap sama.

muktamad. 

mati aku ditangan tuhan, bukan orang lain yang menentukan.

selesai.

No comments:

Post a Comment