3.5.11

25. jol hendak berhenti berbicara


hai pembaca. lama giler rasa nye aku x meng-update, rase rndu nk menulis. dah banyak kali aku cube berhenti nk tulis blog tapi bile stop.rndu pulak kat blog. orang kata blog nie tmpat luahan perasaan? luahan ape yang terpedam? mmng betul pun. setiap kali seseorang blogger menulis, 2 sume dtg nye dri hati diorang.but x semua bnde yang blogger tulis 2 direct mksud die, ade jugak guna bahasa2 sindiran or ape2 jela. kepada2 sape yang 'fuuk' blog, korang cube wat n baru tahu ape nikmat ny. xreti tulis? x tahu nk ckp ape? hahaha. korang cube start ngan "hai" dan akhir nya ngan "bye", insyaallah boleh.


oke,seterusnya nk ckp pasal pembaca pulak, biasanya pembaca akan tertarik pada entry2 yang menarik dan padat dan ringkas dan "x merepek" . oke itu aku akui sebab sebelum aku start meng-blog. aku start dengan membaca. then aku cube wat blog. tpi fail. n bila fail aku mlas buat. lama jugak. n then bile mnat aku dtg blik. aku wat balik. now, ini la yang blog aku. thank sapea2 yang telah tolong aku wat blog nie. hope Allah selalu berikan korang semua rahmat yang mncurah-curah. amin.

p/s : rindu kawan2 lama. n kepada syg, :p mkn bnyak2 biar gemuk

dan dan dan semalam aku call seseorang. aku jadi happy kembali :p. kepada die thank you.hahha. sowi ptus2 sbb ade masalah teknikal. jam aku call pada 12.00 , 1.00 n lagi satu lupe. hahah. :p


oke mase aku belek2 computer office aku. aku ternmpak satu gmbar nie. aku mula mngaji ape mksud gmbar ini. nk tngok gmbar nye? nie hah :'


huhu. nmpak x. KERANA REZEKI, MASUK NERAKA?. yeke? atas pendpat aku ya kot. mybe mase kita cri rezeki  Allah, kita leka smpai x solat. alasan selalu orang bagi

  1. sorry, x sempat. bnyak keje.
  2. ape? aduh aku dah terlepas waktu solat la. *padahal x.
  3. tempat kerja nie xde surau la. mcmmne nk solat.
  4. aku xleyh solat, jiwa aku kacau la.
  5. kubur laen2, ko nk solat, solat la. x yah ajak aku.
ini antara kita selalu dengarkan? kita semua penah ckp bnde2 kat atas nie. tpi kita xperasan apa yang kita ckp kadang2. xpela, yang lepas, lepas. sekarang kita sama2 ubah ke jalan yang benar. amin. 

p/s:  laen kan aku skang.huhu. aku nk berubah, hope korang doakan. :)

eh, ade customer.korang dengar la lag nie dulu k. tapi klau korang nk terus dgr ulang2  pun.. 


oke, sowi tinggalkan korang sekejap. hehe. em, oke smbung balik.korang baca x tajuk aku 2. lum? cube baca balik.huhu. hasrat aku nk berhenti tulis, tapi atas sokongan kran dan orang yang follow aku yang ke 184, ko la penaek semngat aku. hehe. terima kasih. dan2 kepada first follower aku. ko pun jdi semngat aku. dan kepada semua follower. thank2. aku syg korang. hahha. mcm dah pro jek ber-blogging.

oke2. akhir kata dari saya. hanya Allah yang dapat mmbantu kita walau apa apa keadaan pun. selagi kita bersabar mnunggu doa kita akan di makbulkan. I LOVE ALLAH. smpaikan salam jol kat ibu bapa korang. bui bui :v

THE END

No comments:

Post a Comment