17.4.11

18. jol berbicara

LUAHAN PERASAN :


KECEWA. itu sahaja perkataan yang boleh beritahu ape yang aku rasa. kenapa dan mengapa benda nie mesti jadi dekat aku. selalu. satu satu kau jahanam kan. kau ingat aku nie apa?. aku mmng manusia yang lurus. lurus mcm sebatang tiang. tapi aku manusia. aku x sebodoh yang ko sangka. aku bukan doremon or batman yang leyh kuarkan kuasa kuasa ajaib. :p tapi aku leyh baca apa yang ko fikirkan sekarang. dan aku sedar aku sapa. :) terima kasih atas budi bicara kau. aku seronok. :p nnti buat lah ngan orang laen ya. buat serupa mcm ko buat kat aku. waaa~ nak tengok jugak. tapi apa ko dapat?. oke. ini sume cume berlakon sahaja. heheh. padan muka kene tipu. wekkk :p


PERASAAN HARI INI:


LIAR. haha. xde kene mngena ngan ape yang aku nk cerita ini. haha. hari ini aku jaga satu hari kat CORNER tempat aku kerja. mcm2 aku jumpa orang. hehe. eh, sebelum 2, ucapkan tahniah kat aku, sbb aku berjaya mendapat jualan sebnyak RM443 pada hari ahad. pekerja laen aku cbar dptkan sebnyak aku la. :p. *hari ahad x ramai student di UTHM. huhu. oke, sambung balik. yang pelik nya, masa orang beli 2. ckp aku "abang" wow, aku nmpak tua ke? hahha. aku baru 17 1/2 tahun. huhu. aku mcm nk jerit " woi, aku baru lepas  SPM la. huhu. tapi kadang2 iya kan jek. haha. mcm abang2 sikit. huhu, kepada student UTHM yang baca. saya la budak yang jga corner itu. saya budak lagi la akak/abang. hahhaa :p . yang penting ! malam aku dah x kerja. kerja malam amat bosan. huhu. * x sabar nk bergaji. huhu. nk kene belanja si tyara nie baju. huhu. x pdan ngan kecil. hahha. eh, lupa pulak. pada masa yang sama hari ini. aku jumpe sepupu aku. tapi, die x knal aku =.= haha. last2, die menjerit. "uda" ko ea. =.= hahha. oke, die giler. haha. apa2 pun hari ini aku happy. :p


ISU HARI INI:

manusia yang bertopengkan syaitan.syaitan yang bertopengkan manusia. banyak kali kita dengar dari corong2 radiom kaca tv n di mana2 jek ade sebut bnde nie. huhu. dari pada membacaan kau. pendapat dari slah sebuah web menyatakan pekara ini berlaku kerana:
"Akibat keegoan dan kesombongan..manusia akan mengenepikan Tuhan....Dalam apa-apa anutan agama besar pun di dunia ini tidak sesekali membenarkan penganutnya mengasari orang lain apatah lagi sampai ke peringkat membunuh dengan kejam...manusia hari ini telah sampai ke peringkat terlalu "EGO" dengan fahaman atau pun pegangan yang mereka ada....sehinggakan begitu mudah menjatuhkan hukuman kepada sesama manusia yang lain....ini semua adalah disebabkan tidak mengikut Aturan Tuhan yang sebenar dan mereka membuat tafsiran sesuatu ayat Tuhan itu "mengikut selera" dan "berkepentingan"....sehinggalah mereka mudah dipengaruhi oleh syaitan...."


huhu. disebabkan EGO, manusia hilang rasa hormat dan hilang rasa berperikemanusiaan. di sebabkan itu bnyk msalah sosial seperti buang anak. cuba bayangkan. satu anak yang di lahirkan itu, di akhirat nnti, apa yang akan mereka perkatakan? kesalahan kita pada tuhan mungkin dapat di ampunkan. tapi! kesalahan pada manusia?. 


di sebabkan itu, kita semua kena betul2 fikir dan buang sifat EGO yang terlampau. jadi manusia yang pemaaf. dan tinggalkan apa yang di larang oleh tuhan, moga2 kita dapat di tempatkan di tempat yang mulia. amin. sama2 kita ubah. :)


KATA AKHIR JOL:




oke kepada semua pembaca. terima kasih kerana membaca, terima kasih juga kepada pembaca yang setia. dan terima kasih juga kepada yang baru follow. hope korang terus membaca entry jol nie ya. dulunya merepek. sekarang mybe dah berisi. hope korang suka akan perubahan ini. samapikan salam jol kat ibubapa korang. assalamualaikum :) bui bui :v




THE END

2 comments:

  1. huhu, wow, serius teruja. thank comment skit. huhu. bgi tip or cdangan kat blog saya boleh? huhu

    ReplyDelete