14.4.11

16. Jol Berbicara

LUAHAN PERASAAN:


nampak tahi lalat Mr. Bean x?. sama x ngan gmbar kanan 2 =.= oke, xde kene mengene ngan ape yang aku nk luahkan nie. aku ni kerja mengadap customer hari2. aku tahu customer always "right". TAPI! aku pun luar waktu kerja jadi customer. jadi tolong la kepada customer yang mcm "bagus" and "terhormat" jgn la nk terus hentam jek kalau ada bnde x betul. aku mcm nk jumpe jek customer 2 time keje, then aku nk hentam die walaupun xde wat slah. kenape x leyh? customer always right. so, yang betul klau customer ckp slah, so, jadi slah la kan. huh, korang terfikirkan. benda yang paling aku x sokong bila pihak "tut" ckp customer always right. mcm sial. jumpa customer 2. aku nk wat mcm mne die wat!. *customer mcm 2 xkan maju hidup dia. x bertolak ansur


PERASAAN HARI INI:


bukan perasaan kucing hari ni. hari nie aku happy x mcm semalam. huhu. walaupun x puas hati ngan customer, tapi kau happy ade akak aku kat rumah. hehe. si KOBAU dah balik. tapi sekejap jek 2. huhu. nnti die blik. hehe. em, selain tu! aku dah x keje malam. so, happy. dpt spend masa tok tulis blog n ber FB. disamping itu! aku dpt spend masa ngan family jugak. huhu. sowi boss susah kan boss. em, kenapa aku happy? sebb aku dpt ubah cara aku menulis. aku dah x merepek mcm dulu. n lebih matang kan?. x? aku peduli apa. huhu. yang penting aku happy. korang happy x? kepada yang x happy. pegi la cri sesiapa yang leyh happy kan korang. mesti ade. n bile korang dah happy. dont forget to say thank for her/him. :)


ISU HARI INI:


seronok bila tengok semua kaum bersatu. tapi masalah skang ialah, keadaan telah berubah sejak selepas merdeka. keadaan berubah semakin lama semakin kurang perpaduan. ape punye nye?, atas dasar buku yang saya kaji, perpaduan sebelum merdeka jugak kurang kerana mereka hanya bercmpur di tenpat kerja atau die luar, tetapi bila pulang ke rumah. mereka akan kembali kepada budaya masing2. so, kat situ, kita nmpak kekurangan perpaduan. tetapi. mereka ada semangat untuk merdeka. jadi mereka kene bersatu. lain pula skang, negara dah merdeka. semua dah dpt. so, masing2 berlumba untuk maju sehingga lupa perpaduan. peristiwa 13 mei akan berulang kalu xde perpaduan. mungkin akan lebih dasyat dri dulu. geng 2 turun, geng nie turun.

so, kite kene fikirkan benda yang di anggap remeh nie, boleh menyebabkan satu msalah yang besar dan boleh mnghancurkan sesebuah negara jika tidak dibendung. aku sebagai rakyat Malaysia. aku sarankan supaya bersatu la. berpadu la. supaya negara kita maju tanpa sebarang msalah perpaduan. :)


KATA AKHIR JOL:
hope korang suke entry baru aku yang mcm nie. hope korang x bosan. memang condition blog aku, aku akan mengubah daya tarikan untuk pembaca. so, enjoy walaupun aku tulis x sehebat NABIL POTTER or blogger2 laen. sampaikan salam Jol kat ibubapa korang. bui bui :v

THE END

No comments:

Post a Comment