25.10.14

Puteri, Kau baca surat aku?

dulu raksasa nak tulis pasal puteri senang sangat,
kadang-kadang sampai dua surat raksasa tulis untuk puteri,
tapi sekarang raksasa tak tahu kenapa,
raksasa tak dapat tulis surat untuk puteri?,
mungkin raksasa dah mengaku kalah,
mungkin raksasa sudah hilang rasa sayang

raksasa cuba sedaya upaya raksasa untuk tulis surat untuk puteri,
dengan harapan surat raksasa puteri baca dengan hati yang terbuka,

puteri,
maapkan raksasa,
dengan cara ini raksasa dapat rasa bila bersama awak,
dengan cara ini raksasa akan rasa awak ada,
sangat tak tertanggung hati ini bila terkenangkan awak,
aku tak pandai nak meluahkan dengan sesiapa,
selain dari awak,
jadi bila aku menulis ini,
aku rasa bagai awak ada di hadapan mata, 
dan melihat apa yang aku tulis,

semua orang lihat aku seperti orang bodoh yang menunggu bulan jatuh
tapi semua orang tak tahu siapa awak pada aku,
biarlah 10 tahun lamanya,
aku akan terus cuba menunggu awak,

jika awak baca apa yang aku tulis ini,
awak hantarkan surat pada aku,
walaupun sekejap,
sebab
raksasa rindu awak
rindu awak puteri


1 comment:

  1. i really like your story bro. it happen to me in real life.

    ReplyDelete