10.7.14

Kalaulah Raksasa


kalau aku ini burung,
akan ku terbang ke awan,
untuk melihat kau dari atas,

kalau aku ini pokok,
biarkan aku tumbuh segar,
untuk kau dapat berteduh dari panasnya matahari,

kalau aku ini angin,
biarkan aku terus bertiup,
untuk kau terasa dingin,

kalau aku ini pensil,
asahlah aku setajam tajamnya,
untuk kau menulis surat cinta untuk ku,

kalau aku ini lagu,
akan aku mainkan setiap hari,
supaya aku sentiasa berada di hati,

tapi,

kalau aku ini raksasa,
aku tak mampu untuk semua itu,
terbang bukan dayaku,
pokok bukan sifaku,
angin bukan kuasaku,
pensil bukan tanganku,
lagu bukan suaraku,
tapi apa yang aku mampu,
hanya membuat kau tersenyum.

siapa kau,
hanya engkau yang tahu,
siapa puteri,
hanya puteri yang tahu,
sama juga dengan aku,
siapa aku,
aku hanya raksasa yang lemah.

No comments:

Post a Comment