11.12.12

pengganti dia dalam hidup saya

saya seronok melihat dia ketawa,
apatah lagi dia tersenyum,
ada satu hari itu,
dia senyum sepanjang hari,
one day,
saya tanya dia
 "awak tak penat ke senyum sepanjang hari?"
dia pun jawab,
"awak tak penat ke buat saya tersenyum sepanjang hari?"

bila berjalan pula,
dia selalu nak dihadapan,
dahlah jalan laju sangat,
kadang-kadang bayang dia pun tak nampak,
terpaksalah habiskan sedikit kredit call dia,
one day,
saya tanya dia
"kenapa awak jalan laju sangat ke depan, sampai saya tak nampak awak?"
dia pun jawab,
"saya nak ajar awak, bila one day saya tak ada, saya hope awak tak penat nak cari saya balik :)"

tiba-tiba satu hari itu,
masa dalam kereta dia senyap je,
dia taknak bersuara satu apa pun,
saya tanya dia,
"kenapa awak senyap?"
tiada jawapan,
"awak kita nak pergi mana? kita tengok movie ya?"
tiada jawapan juga,
lama juga saya fikir kenapa dia senyap,
rupanya-rupanya saya lupa nak wish masa itu tarikh penting kami,
terus minta maaf,
tiba-tiba dia bersuara,
"kenapa saya diam, sebab saya taknak awak lupa lagi lepas ni ya"

ya,
itu ssalah satu kenangan dan pesanan yang saya ingat,
banyak lagi yang bermain di fikiran
saya pegang kuat pesanan dia,
jangan cepat mengalah, jangan cepat lupa, dan selalu buat orang tersenyum,
hari ni, saya datang jenguk dia,
di pusara dia,
saya nak dia tahu yang puteri yang dia lahirkan ini,
adalah

pengganti dia dalam hidup saya,

#hanya rekaan :)

selesai


1 comment: