24.9.12

kau, aku dan dia

senyuman terukir bila membaca,
tiba-tiba airmata mengalir,
seperti tidak akan berhenti.
tapi aku perlu mengesat airmata aku.

aku terus ucapkan tahniah.
walaupun sedih,
tapi aku kena kuat,
aku x boleh tunjukkan sedih aku,
sebab aku dah berjanji, 
kalau dia ada yang baru, 
aku kena jadi kuat seperti aku dengan dia dulu.

aku sedih kerana usaha aku,
tak cukup nak buatkan dia kembali dekat aku
tapi aku bersyukur, 
dia happy dengan putera dia :)

now, aku berat nak tutup buku aku,
buku janji aku,
semua kisah aku dengan dia,
gambar, memori, barang
semuanya aku sudah kumpulkan dalam satu kotak yang berkunci
aku buang kuncinya
dan aku simpan di dalam peti

"Tuhan,
jagalah dia, 
kau lebih layak menjaga hidup dia,
jauhkan dia dari segala kesusahan dan kesulitan,
berikanlah apa yang dia nak 
dan bahagiakanlah dia disamping orang tersayang"
doa aku setiap hari untuk dia.
maybe lepas ini, 
puteranya juga perlu doakan dia .

(Mati aku hanya untuk kau ya Allah )

selesai

No comments:

Post a Comment