4.10.11

carilah dan terus cari jangan berhenti berusaha dan berharap

"aku tak berhenti berharap hingga nanti datang gelap"

see, faham maksud dia? maksud dia jangan cepat mengalah selagi masih hidup. teruskan usaha selagi masih terdaya dan terus mencapai apa yang korang nak capai. jangan sekali kecundang terus rebah dan tak nak bangkit. faham? mengalah bukan sifat manusia yang sebenar. sifat manusia adalah berusaha dan terus berusaha.
p/s : bagi nasihat kat orang-orang yang dah down.

ok, cukup nasihat korang, aku nak cerita sikit ni. oh, maaf, hai reader. Assalamualaikum dan Salam 1 Malaysia. blog ini bukan blog hero,bukan blog orang pro. tapi ini blog seorang pemuda yang tak pernah mengenal erti kalah. ewahhh. kenapa aku macam ni hari ni? sebab aku terdengar lagu blog pemuda ini ADIB (click situ) . mybe setiap orang akan mengenal dan tahu apa itu erti kehidupan masing-masing dengan cara yang berlainan atau kata lain berbeza. ada yang kenal erti kehidupan dengan cara putus cinta, ada orang kenal kehidupan dengan cara hidup mereka yang susah, ada jugak kenal erti kehidupan setelah lari dari rumah dan macam-macam lagi. tak kesah lah macam mana diorang kenal erti kehidupan tetapi hasilnya mereka akan menemui kebahagian hidup. hehe. smile sikit :).

jadi jadi lah manusia yang mencari erti hidup dan terus berusaha, jangan berhenti berharap. tak nak tulis panjang-panjang. nanti korang bosan baca. stop sini . 

THE END

1 comment:

  1. bila sekali jatuh, jangan mengalah. bangun dan teruskan berlari. kalau tak kuat berlari, cuba berjalan. lemah berjalan, merangkak pun tak apa. jangan sekali toleh belakang dan berlalu pergi.

    " the real man is the one who never plan to fail "

    ReplyDelete