27.6.12

kisah raksasa

siapa boleh dengar luahan raksasa.
setiap hari raksasa menangis disebabkan rindu amat terhadap si Puteri.
raksasa hanya boleh hilangkan rindu dengan melihat puteri dari mimpinya.
bila raksasa bangun dari mimpinya..
raksasa mula menangis,
apa yang dimimpikan lebih indah dari kenyataan
hampir satu ketika raksasa berkata
"adakah mimpi aku adalah realiti dan realiti aku ini hanya mimpi"
sikit demi sikit air matanya mengalir.
dan jatuh kebumi menjadi saksi kerinduan raksasa
lalu dia menulis surat kepada si puterinya 


kepada puteri,
 Puteri sihat? adakah puteri masih ingat akan raksasa yang puteri dulu kenal? puteri, saya sangat rindu dekat puteri. saya dah tak dapat dengar suara ceria puteri, saya dah tak dapat rasa kemanjaan puteri. adakah puteri sudah lari dari diri raksasa. puteri.. raksasa rindu puteri. puteri yang boleh buat raksasa rasa seperti manusia, puteri yang boleh buat raksasa seperti seorang yang kuat. puteri.. raksasa rindu puteri. puteri buat raksasa ketawa, senyum, gembira dan yang paling bermakna, puteri buat raksasa sayang akan puteri. di mana puteri?? raksasa rindu puteri

dengan harapan puteri membaca dan tahu dia sedang merindui si Puteri. 
dia terus berharap semoga mimpinya menjadi kenyataan
dan terus berharap.
terus menanti puterinya
terus merindui
terus menyayangi.
...

No comments:

Post a Comment